Kontakt
ul. K. Kardasia "Orkana" 3 lok. 37
02-484 Warszawa
Tel.: +48 22 490 96 56
Fax.: +48 22 349 27 14
e-mail:
biuro@verbis.pl
VDBO - Verbis Dean's Back Office
Jest to aplikacja umożliwiająca sprawne zarządzanie procesem dydaktycznym Uczelni. Swoją funkcjonalnością obejmuje wszystkie obecnie znane zagadnienia bezpośrednio związane z organizacją i realizacją procesu kształcenia akademickiego. Najważniejsze z nich to:
- Zarządzanie modelami/tokami studiów:
- Obsługa wielu różnych modeli/toków studiów (studia licencjackie, magisterskie, uzupełniające, itp.) w ramach jednej oferty dydaktycznej
- Obsługa wielu planów wzorcowych dla każdego modelu studiów
- Obsługa wielu rygorów rejestracji dla każdego modelu studiów
- Zarządzanie ofertą dydaktyczną:
- Strukturalizacja przedmiotów z wyraźnym delegowaniem odpowiedzialności (w tym dobrze określona rola, uprawnienia i obowiązki kierownika przedmiotu)
- Katalogi przedmiotów
- Plany zajęć (dostępne równie on-line dla studentów i wykładowców)
- Listy zajęciowe przedmiotów (dostępne równie on-line dla wykładowców)
- Listy deklaracji na przedmiotu (dostępne równie on-line dla wykładowców, niezwykle istotne w elastycznym systemie studiów)
- Automatyzacja obliczania obciążeń dla poszczególnych jednostek organizacyjnych (zakładów, instytutów itp.)
- Zarządzanie procesem wystawiania i wprowadzania ocen:
- Automatyczna generacja protokołów zaliczeń i kart egzaminacyjnych z uwzględnieniem aktualnego stanu rejestracji studenta
- Zoptymalizowany proces wprowadzania ocen do systemu z weryfikacją wprowadzanych danych (istotne zmniejszenie ilości pracy oraz liczbę błędów powstających przy wprowadzaniu ocen)
- Wsparcie dla egzekwowania terminowego zwrotu protokołów zaliczeń przez wykładowców (bieżąca informacja dla pracowników dziekanatu o zwróconych protokołach)
- Podgląd on-line dla wykładowców i studentów wstawionych do sytemu ocen (bieżąca weryfikacja ocen przez studentów)
- Zarządzanie uprawnieniami:
- Indywidualizacja zestawu uprawnień nadawanych każdemu pracownikowi Dziekanatu w zależności od pełnionej roli
- Zarządzanie danymi studenta. Wszystkie informacje i operacje na danych jednego studenta zgrupowane są w jednym panelu. Jego funkcjonalność obejmuje:
- Podgląd ocen studenta
- Edycję i podgląd statusów studenta (rejestracje, skreślenia itp.)
- Ustalanie zobowiązań finansowych i informację o opłatach (dokonanych, zaległych i bieżących)
- Transfer przedmiotów zrealizowanych poza uczelnią (w pełni zgodny z Systemem Bolońskim) lub w ramach poprzednich rekrutacji
- Analizę i prezentację stopnia zaawansowania studiów studenta (realizacja wymagań programowych, planu wzorcowego)
- Pełną obsługę procesu dyplomowania (w tym automatyczne generowanie wszystkich dokumentów wymaganych podczas tego procesu od Protokołu Komisji Egzaminu Dyplomowego do Księgi pamiątkowej)
- Zaświadczenia - indywidualny system generowania zaświadczeń (Ogólne, WKU, Bank, itp.)
- Automatyzacja procesów masowych:
- Automatyczna rejestracja studentów na następny semestr z uwzględnieniem specyficznych dla ich semestru i toku studiów rygorów rejestracji
- Automatyczne zapisywanie studentów na przedmioty z uwzględnieniem specyficznych dla nich planów wzorcowych lub w przypadku elastycznego systemu studiów, złożonej indywidualnie deklaracji przedmiotów
- Podsystem generowania zaświadczeń (generowanych indywidualnie i grupowo) z uwzględnieniem wszystkich danych (osobowych i dotyczących postępów studenta), w tym zaświadczenia do:
- WKU
- Banku
- Ogólne
- O skreśleniu
- Suplement
- Lista dyplomów
- Inne
- Podsystem raportowania:
- Predykcja wyników rejestracji z uwzględnieniem rygorów rejestracji (punkty ECTS)
- Listy studentów spełniających zadane kryteria (np. semestr studiów, specjalność, typ statusu, płeć, itd.)
- Obciążenia dla zakładów
- Listy studentów z nieuregulowanymi zobowiązaniami
- Inne
- Zarządzanie komunikacją ze studentami:
- Moduł "Aktualności", z definiowaniem czasu wyświetlania ogłoszenia (w tym ogłoszenia przyszłe)
- Czasowe udostępnianie określonych modułów aplikacji studenckiej (np. deklaracje przedmiotów udostępnione tylko w określonym okresie czasu na przełomie semestrów)
- Blokowanie konta studenta uchylającego się od kontaktu z Dziekanatem (np. w sprawie zaległych opłat) z możliwością wpisania informacji o przyczynie blokady (informacja jawna) i komentarza wewnętrznego (informacja niejawna) pomocnego podczas rozmowy ze studentem
- Obsługa Systemu Bolońskiego:
- Wszystkie przedmioty w Systemie mają przypisaną odpowiadającą im
liczbę punktów ECTS - System umożliwia realizację transferu przedmiotów realizowanych na innych uczelniach z uwzględnieniem punktów ECTS
- Rygory automatycznej rejestracji na następny semestr uwzględniają punkty ECTS
- Wszystkie przedmioty w Systemie mają przypisaną odpowiadającą im
- Obsługa Elastycznego Systemu Studiów:
- Mechanizm składania, przyjmowania i rozpatrywania Deklaracji Przedmiotów z uwzględnieniem wszystkich istotnych danych takich jak: uruchomione przedmioty czy bieżący status rejestracji
- Automatyczne rozpatrywanie Deklaracji Przedmiotów
- Automatyczne zapisywanie studentów na deklarowane przedmioty z uwzględnieniem pojemności przedmiotów, obowiązkowości poszczególnych przedmiotów dla każdego studenta z osobna, dostępnych dla studenta katalogów przedmiotów, itp.
- Analiza i prezentacja stopnia realizacji przez studenta planu wzorcowego z uwzględnieniem zależności pomiędzy etapami studiów