Kontakt

ul. K. Kardasia "Orkana" 3 lok. 37
02-484 Warszawa

Tel.: +48 22 490 96 56
Fax.: +48 22 349 27 14

e-mail:
biuro@verbis.pl

VDBO - Verbis Dean's Back Office

Jest to aplikacja umożliwiająca sprawne zarządzanie procesem dydaktycznym Uczelni. Swoją funkcjonalnością obejmuje wszystkie obecnie znane zagadnienia bezpośrednio związane z organizacją i realizacją procesu kształcenia akademickiego. Najważniejsze z nich to:

  • Zarządzanie modelami/tokami studiów:
    • Obsługa wielu różnych modeli/toków studiów (studia licencjackie, magisterskie, uzupełniające, itp.) w ramach jednej oferty dydaktycznej
    • Obsługa wielu planów wzorcowych dla każdego modelu studiów
    • Obsługa wielu rygorów rejestracji dla każdego modelu studiów
  • Zarządzanie ofertą dydaktyczną:
    • Strukturalizacja przedmiotów z wyraźnym delegowaniem odpowiedzialności (w tym dobrze określona rola, uprawnienia i obowiązki kierownika przedmiotu)
    • Katalogi przedmiotów
    • Plany zajęć (dostępne równie on-line dla studentów i wykładowców)
    • Listy zajęciowe przedmiotów (dostępne równie on-line dla wykładowców)
    • Listy deklaracji na przedmiotu (dostępne równie on-line dla wykładowców, niezwykle istotne w elastycznym systemie studiów)
    • Automatyzacja obliczania obciążeń dla poszczególnych jednostek organizacyjnych (zakładów, instytutów itp.)
  • Zarządzanie procesem wystawiania i wprowadzania ocen:
    • Automatyczna generacja protokołów zaliczeń i kart egzaminacyjnych z uwzględnieniem aktualnego stanu rejestracji studenta
    • Zoptymalizowany proces wprowadzania ocen do systemu z weryfikacją wprowadzanych danych (istotne zmniejszenie ilości pracy oraz liczbę błędów powstających przy wprowadzaniu ocen)
    • Wsparcie dla egzekwowania terminowego zwrotu protokołów zaliczeń przez wykładowców (bieżąca informacja dla pracowników dziekanatu o zwróconych protokołach)
    • Podgląd on-line dla wykładowców i studentów wstawionych do sytemu ocen (bieżąca weryfikacja ocen przez studentów)
  • Zarządzanie uprawnieniami:
    • Indywidualizacja zestawu uprawnień nadawanych każdemu pracownikowi Dziekanatu w zależności od pełnionej roli
  • Zarządzanie danymi studenta. Wszystkie informacje i operacje na danych jednego studenta zgrupowane są w jednym panelu. Jego funkcjonalność obejmuje:
    • Podgląd ocen studenta
    • Edycję i podgląd statusów studenta (rejestracje, skreślenia itp.)
    • Ustalanie zobowiązań finansowych i informację o opłatach (dokonanych, zaległych i bieżących)
    • Transfer przedmiotów zrealizowanych poza uczelnią (w pełni zgodny z Systemem Bolońskim) lub w ramach poprzednich rekrutacji
    • Analizę i prezentację stopnia zaawansowania studiów studenta (realizacja wymagań programowych, planu wzorcowego)
    • Pełną obsługę procesu dyplomowania (w tym automatyczne generowanie wszystkich dokumentów wymaganych podczas tego procesu od Protokołu Komisji Egzaminu Dyplomowego do Księgi pamiątkowej)
    • Zaświadczenia - indywidualny system generowania zaświadczeń (Ogólne, WKU, Bank, itp.)
  • Automatyzacja procesów masowych:
    • Automatyczna rejestracja studentów na następny semestr z uwzględnieniem specyficznych dla ich semestru i toku studiów rygorów rejestracji
    • Automatyczne zapisywanie studentów na przedmioty z uwzględnieniem specyficznych dla nich planów wzorcowych lub w przypadku elastycznego systemu studiów, złożonej indywidualnie deklaracji przedmiotów
  • Podsystem generowania zaświadczeń (generowanych indywidualnie i grupowo) z uwzględnieniem wszystkich danych (osobowych i dotyczących postępów studenta), w tym zaświadczenia do:
    • WKU
    • Banku
    • Ogólne
    • O skreśleniu
    • Suplement
    • Lista dyplomów
    • Inne
  • Podsystem raportowania:
    • Predykcja wyników rejestracji z uwzględnieniem rygorów rejestracji (punkty ECTS)
    • Listy studentów spełniających zadane kryteria (np. semestr studiów, specjalność, typ statusu, płeć, itd.)
    • Obciążenia dla zakładów
    • Listy studentów z nieuregulowanymi zobowiązaniami
    • Inne
  • Zarządzanie komunikacją ze studentami:
    • Moduł "Aktualności", z definiowaniem czasu wyświetlania ogłoszenia (w tym ogłoszenia przyszłe)
    • Czasowe udostępnianie określonych modułów aplikacji studenckiej (np. deklaracje przedmiotów udostępnione tylko w określonym okresie czasu na przełomie semestrów)
    • Blokowanie konta studenta uchylającego się od kontaktu z Dziekanatem (np. w sprawie zaległych opłat) z możliwością wpisania informacji o przyczynie blokady (informacja jawna) i komentarza wewnętrznego (informacja niejawna) pomocnego podczas rozmowy ze studentem
  • Obsługa Systemu Bolońskiego:
    • Wszystkie przedmioty w Systemie mają przypisaną odpowiadającą im
      liczbę punktów ECTS
    • System umożliwia realizację transferu przedmiotów realizowanych na innych uczelniach z uwzględnieniem punktów ECTS
    • Rygory automatycznej rejestracji na następny semestr uwzględniają punkty ECTS
  • Obsługa Elastycznego Systemu Studiów:
    • Mechanizm składania, przyjmowania i rozpatrywania Deklaracji Przedmiotów z uwzględnieniem wszystkich istotnych danych takich jak: uruchomione przedmioty czy bieżący status rejestracji
    • Automatyczne rozpatrywanie Deklaracji Przedmiotów
    • Automatyczne zapisywanie studentów na deklarowane przedmioty z uwzględnieniem pojemności przedmiotów, obowiązkowości poszczególnych przedmiotów dla każdego studenta z osobna, dostępnych dla studenta katalogów przedmiotów, itp.
    • Analiza i prezentacja stopnia realizacji przez studenta planu wzorcowego z uwzględnieniem zależności pomiędzy etapami studiów